Ghanese stroom en Hollandse koffie

24 augustus 2014 - Takoradi, Ghana

Gisteren reunie gehad met de kinderen van de fotografiecursus van 7 jaar geleden. Er zijn er 4 gekomen, was erg gezellig. Ze waren erg blij om Miss Caro weer te zien en hun ervaringen te kunnen delen. Mooie gesprekken gehad, zoals over vrouwen die volgens Emmanuel ‘ nice, but dangerous’ zijn, en over het To Be centrum waar je je volgens Isaac steeds weer ‘embraced’ voelt. Bij terugkomst in het appartement komen we erachter dat de stroom het niet doet. Fijn, weer niet. Wel lekker traditionele Ghanese soep gegeten bij Miss Georgina, bij wie we verblijven.

Vanochtend naar de Coffee Corner geweest, bij ons om de hoek. De enige koffiezaak in heel Ghana, gat in de markt. En welke nationaliteit heeft de eigenaar? Juist, Nederlands natuurlijk! Heel grappig om ineens Nederlands om je heen te horen. Alleen maar blanke mannen aanwezig, zou bijna denken dat ik in de Starbucks in Holland zit. Maar dat kan ook door de Hollandse prijzen komen. Lekker broodje gegeten, smoothie gedronken en gezellig gekletst met de eigenaar, die Caro en ik besluiten Willem-Jan te noemen. Interessant om verhalen te horen van westerse mensen die hier besluiten te gaan wonen. Na lekker aan het strand geluncht te hebben komen we terug in ons appartement waar eindelijk(!!!) de stroom weer werkt! 24 uur stroomstoring was echt niet leuk voor deze Europese dames.

Ghaneeseten-1coffeecorner-1coffeecorner-2