De eerste les

19 augustus 2014 - Takoradi, Ghana

EERSTELES18AUG-3

Zondag naar de markt geweest. Wat een ervaring. De kleine straatjes waar je je doorheen wurmt om de kraampjes te bekijken, de vrouwen gekleed in prachtige jurken omdat ze net uit de kerk komen, de doordringende geur van vis die nog een dag later in je neus zit… Het centrum van Takoradi is echt een beleving.

Maandagochtend naar het To Be centrum gegaan om te voorbereiden voor onze eerste lesdag. Ons eigen lokaaltje ingericht en de presentjes voor de kinderen klaargezet. We hebben ook educatieve materialen, zoals taalspelletjes en boeken, meegenomen voor de kinderen in het centrum. Zodra we dit in de bibliotheek neerzetten is het gedaan met de rust. De kinderen vinden dit nieuwe speelgoed fantastisch en moeten natuurlijk alles direct uittesten. Ik probeer de kinderen uitleg te geven over hoe je rekensommen oplost, ze leren hier op school alleen het antwoord onthouden, helaas niet het toepassen van de sommen.
Om 2 uur is het tijd voor de fotografie cursus. Les nummer 1, spannend! De kinderen zijn leuk en enthousiast. Zodra ze buiten foto’s van elkaar mogen maken komen ze helemaal los, dit vinden ze dus het leukst. Ook het tekenen van een family tree vinden ze leuk, lekker creatief. We leren de kinderen kennen door vragen te stellen over hun familie en hun interesses. We zijn heel benieuwd naar de uitkomst van de opdrachten die we meegeven. Hoe zullen de familiefoto’s eruit zien? Wat hebben ze nog meer gefotografeerd?

Morgen les nummer 2. Vandaag voorbereiden voor morgen en de foto’s die Caro gemaakt heeft uitzoeken. Er zitten prachtige foto’s tussen. Straks naar het centrum en weer helpen met de nieuwe materialen.

1. Suze en Fred:
    19 augustus 2014
    Wat een drukke dagen! Hopelijk genieten jullie allebei ook naast het volle programma. Groetjes!