Eerste paar dagen Takoradi

17 augustus 2014 - Takoradi, Ghana

Donderdag 14 augustus 2014 was het zo ver. De reis naar Takoradi, Ghana begon. De marechaussee vroeg mij of ik alleen ging reizen. "Nee, met haar samen", wijzend naar Caro die voor mij bij het hokje was geweest. "Oh, wat een feest", antwoordde de man. Snel inchecken en gaan met die banaan. Op naar ons avontuur!

Vrijdag begin van de middag aankomst op Accra Airport. Taxi genomen naar Takoradi, om ongeveer half 6 aankomst bij ons appartement. Het uitzicht vanuit de taxi was prachtig, zelfs half slapend. Wat een lange reis hebben we achter de rug. Gesettled in het appartement en gegeten bij de Country Club (lekker prominent). Na een goede nachtrust kunnen wij er wel weer tegenaan.

Zaterdag naar het centrum van To Be Worldwide gegaan. Hier zullen wij de komende 2 weken vooral te vinden zijn. Wat een fantastische plek. Het was heel druk, allemaal kinderen die vrolijk aan het lezen en kletsen. De andere vrijwilligers zijn blij dat we er zijn. Vooral Paula, 24 jarige Amerikaanse vrijwilligster. Ik kan het goed met haar vinden, gezellig meisje. De kinderen zijn ook erg blij dat we er zijn en ze willen ons allemaal leren kennen. Wat spannend, 2 blanke vrouwen!! Om 12.00 uur is het puzzeltijd. De kinderen vinden het fantastisch. Erg leuk om hier bij te zijn en te zien dat een simpele puzzel al zo veel vrolijkheid met zich mee brengt.

Daarna langs gegaan bij Tommy, ook vrijwilliger in het centrum. Niet te geloven, hij heeft zowaar Trijntje Oosterhuis (!!) aan staan als wij binnen komen. Leuk om de cultuur op te snuiven door de locals te bezoeken thuis. Bij vertrek krijgen we een tropische stortbui over ons heen. Tommy zegt dat we door God gezegend worden.. haha, fijn bedankt..

's Avonds naar het strand gelopen en gegeten bij het African Beach Hotel. Dit is echt het vakantiegevoel. Zou haast vergeten dat ik hier ben om vrijwilligerswerk te doen! Huwelijksaanzoek gehad, ook heel fijn. Iedereen denkt dat Caro mijn moeder is, we lijken ook zo op elkaar (not).

Vandaag lekker uitgeslapen. Straks Takoradi verder ontdekken. Morgen begint de cursus. Heel benieuwd naar wat ons te wachten staat!

1. Romee:
    17 augustus 2014
    Wat leuk Joyce dat je zo je verhalen deelt!! Liefs
  2. Ben Corver:
    17 augustus 2014
    Hoi lieverd
    Geweldig dit reisverslag ik leef helemaal met jullie mee ,ik wacht vol spanning op je volgende reisverslag,succes en geniet ervan dikke knuffel xx
  3. Bianca:
    18 augustus 2014
    Hoi meis,
    Wat spannend allemaal, hartstikke leuk, geniet ervan!
    Dikke knuffel van je tante Bianca
  4. Annelien:
    20 augustus 2014
    Ik geniet vol op van je avonturen hier, als ik lees hoor ik je helemaal praten. veel plezier moppie! Dikke kus Annelien!